Jeśli chcesz efektywnie sprzedawać oraz tworzyć bardziej dokładne plany sprzedażowe musisz analizować swoje dotychczasowe działania i historyczną sprzedaż.
Do tego celu służy kilka/kilkanaście najważniejszych wskaźników sprzedażowych.
Oto kilka z nich:
- Okresowe cele sprzedaży – kwartalne, półroczne czy roczne wartości sprzedaży jaką chcemy uzyskać, np. z podziałem na produkty czy handlowców
- Czas zamknięcia sprzedaży – czyli jak szybko klient decyduje się na ofertę
- Wskaźnik konwersji leadów sprzedażowych (MQL) na wygrane
- Wskaźnik konwersji leadów marketingowych (MQL) na leady sprzedażowe (SQL)
- Aktywność sprzedażowa dla wygranych leadów z podziałem na typy (maile, telefony, webinaria itp.)
- Zamknięte sprzedaże vs Cele Sprzedażowe
Możesz je liczyć w arkuszu kalkulacyjnym ale możesz również skorzystać z tomCRM, który będzie je monitorował i liczył na bieżąco.