Jeśli chcesz efektywnie sprzedawać oraz tworzyć bardziej dokładne plany sprzedażowe musisz analizować swoje dotychczasowe działania i historyczną sprzedaż.

Do tego celu służy kilka/kilkanaście najważniejszych wskaźników sprzedażowych.

Oto kilka z nich:

  • Okresowe cele sprzedaży – kwartalne, półroczne czy roczne wartości sprzedaży jaką chcemy uzyskać, np. z podziałem na produkty czy handlowców
  • Czas zamknięcia sprzedaży – czyli jak szybko klient decyduje się na ofertę
  • Wskaźnik konwersji leadów sprzedażowych (MQL) na wygrane
  • Wskaźnik konwersji leadów marketingowych (MQL) na leady sprzedażowe (SQL)
  • Aktywność sprzedażowa dla wygranych leadów z podziałem na typy (maile, telefony, webinaria itp.)
  • Zamknięte sprzedaże vs Cele Sprzedażowe

Możesz je liczyć w arkuszu kalkulacyjnym ale możesz również skorzystać z tomCRM, który będzie je monitorował i liczył na bieżąco.